sâmbătă, 7 martie 2015

Then and now! (Atunci si acum)



                 Cum nimeni n-a vrut sa-mi explice cine/ce cacat este "Petrica", am sa ma revolt! Am sa ma ReVolt! Era '90 stie ce spun! Nu e problem, mai bine sa accepti pareri tacite, romanii nostri cand isi dau drumu' la gura nu le-o mai astupa nici Pamantu'. Vorba bunicilor, Dumnezeu sa-i ierte acolo unde sunt. Desi am mai avut un post asemanantor, de data asta am de gand sa merg un pic mai in spate, pe vremea cand eu si multi dintre voi eram doar o gasca multimilionara pe teava de pistol dar la nivel de micron!

               Am cazut intr-o melancolie greu descriptibila in ultima perioada, avand timpul necesar furnizat de un concediu total neplanificat dar mai mult decat bine-venit! Citeam despre cele 7 minuni ale lui Ceausescu. Munca zi si noapte, sacrificii umane si materiale, pt ca niste lepre de 12 ani sa aiba acum betoane dupa care sa poata fuma linistiti fara sa se arda in palma!  Adevarat ca astia nici nu dau cu var ceea ce a construit ala. 5-6 ani intr-o magistrala de metrou??? E strigator la cer! Nu e nimic. Apocalipsa aia e pe vine zic eu !

             Bai fratilor, astia nascuti post revolutie au fost discriminati in ultimul hal. Cand esti strans de gat cu cravata si spui oamenilor ca ai 22-23 de ani instant ii apuca pe toti un ras nestatornic..iar pe mine cufureala! Nu e vina mea (sau a celor ca mine) ca parintii noastri au ars-o nefertil sau ca alt cod ADN a fost mai harnic. Si fratii au rolul lor, ferice de noi, halal de cei singuri la parinti. Sunt subiectiv azi, nu ma acuzati.

            Nu pot decat sa ma semi-bucur pentru cei care au prins perioada asta. O parere simpla din afara, indica un singur lucru: e mult mai bine sa traiesti intr-o perioada de tranzitie decat intr-una versata din toate punctele de vedere!

            Suntem tineri si totusi avem capacitatea de a vedea si a ne bucura sau a regreta! As fi dat orice ca acum sa fi costat Dacia 40k euro iar apartamentul cu 3 camere 2500 euro! Sa nu-mi spuneti ca oamenii apreciaza mereu lucrurile pe care nu le au. E la mintea cocosului ca parca in Dacie nu poti sa dormi decat vara. N-ai cacastoare, n-ai chicineta, n-ai loc sa ti-o tragi, n-ai nimic!

          Nu am trait vremurile, dar am avut discutii intense cu cei aflati in etate de x ani, care au fost martorii unor epoci istorice- de la extaz la agonie si viceversa! Discutii? Multe! Nu poti forma niste concluzii bazandu-te pe o singura sursa.

          Dictatura, cult de personalitate, securitate, cenzura, teama, etc. Ok, dar  ce nivel de stres aveau oamenii atunci? Fiecare putea sa traiasca fara teama ca maine va fi aruncat in strada sau ca va ramane fara loc de munca. Sincer decat sa-l vad pe Banciu si pe Mircea Badea preferam securitatea si granitele inchise. Nu are nimeni de ce sa plece daca se poate trai ok in tara natala. Acum fiecare om poate sa manance cacat la orice colt de strada....dar cu ce pret? Pai Capatos era mort dupa 2 silabe scoase din gura aia spurcata daca inca exista regimul respectiv!

         Nu iau in brate pe nimeni, vorbim de niste idei si concepte simple. Visez la un stat care sa nu mai fie oaie neagra(alaturi de bulgari), visez la zilele in care somajul va fi nesemnificativ si reprezentat doar de lenesi si hipsteri.  Economia centralizata nu e un lucru rau deloc. Exista un oarece grad de egalitate....  Inca ma gandesc la ce-mi spuneau batranii mei... "Daca pe vremuri erai prins apt de munca si neangajat, erai dus la canal". In ideea ca orice om avea oportunitati...lichelele erau puse la treaba!

         Ideile de genul nu vor conveni niciodata antreprenorilor de 2 bani care exploteaza 2-3 saraci ca sa faca maciuca mare! Dupa cum spuneam, nu iau in brate o anume gandire sau mentalitate, Germania a pierdut 2 razboaie mondiale, a fost sub comunism doar jumate, si totusi e locomotiva Europei. Vestul Europei nu a fost sub dictatura ...si totusi, cu tot cu plan Marshall si ce au mai avut ei ....sunt peste noi cu mult! E inadmisibil sa ai in 2015 700 km de autostrada in timp ce vecinii unguri au peste 1500 ( la o intindere si populatia sub jumatate fata de noi, mai exact 93.000 km fata de 238.000 si 10 mil loc fata de 23 mil loc).

          Exista inca orase in care se gateste la butelie sau soba cu lemne, inca nu exista zile fara morti pe sosele, inca suntem codasii continentului. Cred ca branduiesc un motto...nu mi-e rusine ca sunt roman, mi-e rusine ca sunt altii romani.

          Fac ce fac si iarasi o iau aiurea. Greseala regimului a fost sa umble la mancare si la caldura....Ma doare in cur de restul, la fel i-ar fi durut si pe ceilalti. Oamenii nu ies in strada decat daca sunt privati de cele de mai sus ...aa. si daca li se taie internetul (daca vorbim de prezent). In rest, se putea trai cu orice, oamenii nu erau tristi, nimeni nu alerga cu atata ardoare dupa o umbra de bucati de plastic transparent.

          Oricum...cu bune si rele, avem o singura viata, pe care, probabil, cei mai multi dintre noi vom fi nevoiti sa o ardem in sclavagism.  Dar ne vom putea mandri spunand ca pe vremea noastra nu exista internet, nu existau telefoane mobile, pe vremea noastra inca se trimiteau scrisori veritabile, pe vremea noastra inca se facea armata, noi inca am prins ratele si vanatorii, jocurile "sociale", cu noi s-au dezvoltat toate. Am crescut cu ele. Mirc, messenger, internet, jocuri pe TV, jocuri pe calculator. Pe vremea noastra altfel suna maneaua in discoteca. Muzica ce s-a creat pe vremea noastra traieste si astazi. Economia de pe vremea noastra duduia...desi avea un ritm total nesustenabil, unora le-a prins bine. La noi Dacia 1310 zambetul lui Iliescu era cea mai luxoasa masina.

          Inca mi-e greu sa-mi dau seama ca daca nu exista un singur om, Romania ar fi fost la nivelul Somaliei. Imi e greu sa imi dau seama ca tot ceea ce vad in orasele pe care le tot vizitez cu regularitate se datoreaza unei singure mentalitati. Atatea betoane, atatia oameni care azi traiesc bine mersi doar pentru ca s-au nascut cand a trebuit. In conditiile de azi....( rate de 30 de ani) sunt foarte curios cati proprietari ar mai fi existat!

         Draga cititorule, daca lecturezi aceasta postare si o arzi critic, gandeste-te de 10 ori cui datorezi peretii intre care te afli citind. Ai facut-o? Ok. Acum mergi si pupa-ti parintii care au stiut ce,cum si cand sa faca!

       
          Probabil ca ceea ce fac eu acum se datoreaza tot capitalismului si democratiei. Cam asta ne-a mai ramas, oameni buni. Suntem generatia Youtube, generatie "petitii online" pt care nu da nimeni nici macar un cacat degerat si calcat de masina! Iesim in strada pt ca francul ne ia pielea, dar nimeni nu face nimic concret. Astia suntem, cu astia defilam.

         M-am atacat, acum ma detasez. Asteptam tendintele si evolutia, desi la ritmul actual, nici stranepotii nostri nu o sa aiba vreo mare branza de facut in tara asta. Mai vreti un motto? Cat se poate, se poate, cat nu...mai vedem noi!

       M-am detasat!

       Contextul e total nefavorabil. Dar voi face abuz de paradox, ma bucur pt faptul ca pot spune "La multi ani" unui barbat de ziua femeii! Hepi bordei drag tovaras! Te pup!
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu