joi, 5 februarie 2015

Tendinte noi



       Ma vad absolut nevoit sa creez o rubrica noua. Nu ca pana acum as fi avut rubrici. Dar daca e noua, sa fie noua. Dupa cum spuneam si anterior, inamicul nostru cel mai mare e timpul. Timpul ne trece, timpul ne realizeaza, timpul ne ridica, timpul ne doboara, timpul ne imbolnaveste, timpul ne satisface, timpul ne face sa uitam, timpul ne face sa fim uitati. Asadar, va urma o selectiva si rational combinata rubrica de tendinte noi!    

      Imbatranim. Pierdem notiuni, pierdem idei, pierdem curente, pierdem ideologii, care va sa zica ne uzam moral si psihic. Ocazia ideala pentru mucosi de 14 ani sa vina si sa ne rada in nas si sa ne numeasca "hodorogi".  E grea resemnarea. Asta e. Mare nelamurire mare!

     Poate sunt eu demodat...dar de un an si ceva (cred ca) sau poate chiar mai bine ma framanta o mare problema. Treaba comuna printre mucea-caca de 13-14 ani cu aifon 6 plus dar cu prezente la ora de romana mai putine decat tipul aifonului.  Fratilor, sunt deja batran, si voi la fel, mi scuzi. Dar va implor, explicati-mi si mie ce sau cine este "Petrica"!!

         A mai vazut careva ? Imposibil sa nu! E o chestie la fel de enervanta si jenanta pentru ochi ca Jean ala de la Timisoara. Sau de unde era... Printul Ardealului ! Nu mai stiu cum ii zice, si nici nu-mi pasa.

          Ah stai ca vreau sa fac un demo si nu gasesc. E exact ca atunci cand iti propui in noaptea de anul nou sa calci intr-un cacat ca sa ai noroc tot anul. Si mergi pe la 12 noaptea pe jos vreo cativa km si nu gasesti niciun cacat. Sau gasesti maxim unu' care e inghetat tun si calci pe el ca pe un bolovan. Canci noroc! Ca si cum in restul timpului n-ai calca mereu in cacat cu pantofii abia lustruiti!

         Nu face nimic! Tot nu stiti despre ce vorbesc ? Stati asa un pic!


        Deci....

         




             Evrika! Avem una bucata rapandula care-si face poza in oglinda cu un telefon primit moca la abonament (paradoxal, am gasit-o pe una ai carei parinti nu si-au permis aifon)! Habar n-am cine e si nici nu sunt curios. I-am acoperit oricum neglijabilul meclan ca sa nu fac valuri. Pipitele de genul se resimt imediat! Numai cu politia pe la usa pt atac la imagine nu ma mai pomeneam! Nimic nou pana aici totusi. Dar ce vedem noi in neregula in dreapta-jos a paginii?? Exact! PETRICA!! Eh...despre ala va vorbesc. Am cautat "Petrica" pe Google pana m-am facut plici.....si n-am gasit decat Petrică Mâțu Stoian! 

          Vedeti voi...traim zile grele! Eu cand aveam 14 ani ii luam lu' taicamiu telefonul de pe masa ( un Bosch mare cat un boltar), ma uitam la el, constatam ca e frumos, interesant si futurist, nu apasam nicio tasta ca era panica, apoi il puneam la loc si ma simteam privilegiat doar pentru faptul ca am putut tine in mana o piesa a evolutiei. Si astfel cum sa nu-ti vina sa ii calci pe muian pe copiii astia care nu mai au niciun simt al integritatii?  Dar o calcatura d-aia serioasa cat sa le ramana un 44 imprimat pe frunte! Cum sa avem pretentii la un viitor prosper cand ai nostri tineri nu stiu decat sa caste gura la Capatos si la Maruta? 

         Cica evolutie. Al nostru obsedat sexual poet national, acum 140 de ani zicea ca "Ai nostri tineri la Paris invata/ La gat cravatei cum se leaga nodul. [...]". Ei bine, adaptam! "Ai nostri tineri in ghetou invata/ In vena cum se baga acul.."

          Si cica vine la tine propriul copchil (daca i-ai dat o palma) si ti spune ca suna la protectia copilului. Ba taica! Ai mei aveau o vorba: "Eu te-am facut, eu te omor!". Buna vorba. Eu si toata generatia mea am mancat bataie ca hotii de cai, si iaca suntem oameni! 

          Voi oameni maturi faceti ceva cat inca se mai poate, pana nu ajungem sa facem copii doar ca sa aiba cine sa ne casuneze cu bataia si sa ne manance pensia la batranete.

          Am zis ca timpul e important? Este si va fi mereu....dar sa vedeti voi cum o sa se aprecieze respectul....ca francul elvetian! 

          Fiecare perioada ramane in amintire prin anumite caracteristici. Nicio problema, e legea firii. Noi ne uitam ca vitele la poarta noua pe la ce mai apare printre noi si ne punem 100 de intrebari. Dragii mei, pana una alta...cine sau ce e ala "Petrica"??

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu