vineri, 7 februarie 2014

Cursul cultivarii - Part 1



          S-a terminat si sesiunea asta ! Las ca vine alta . Vacanta placuta, lenesilor.
     
          Stand pe buda si meditand in propriul si  caracteristicul meu stil , napadit fiind de niste amintiri aleatorii , m-am gandit sa va impartasesc cateva din experientele mele mai mult sau mai putin generaliste , aplicabile sau nu marii mase de generatiuni care vine vertiginos din urma. Mereu am vrut sa zic cuiva " Eu am fost ca tine , tu n-ai fost ca mine " . Am zis-o de cateva ori , dar sunt prea tanar inca , iar sufletul meu neintinat , de copil , nu isi simte pe deplin ego-ul in momentul rostirii dumei. Din vasta mea experienta , determinata ca  raport intre densitati de trairi si intervale de timp , vreau sa expun cateva idei-amintiri din cursul invatamantului....15 ani petrecuti in scoli. Si mai urmeaza s-ar parea.

        1-4 (1999-2003) Era septembrie '99... se intunecase afara si-ncepuse sa ploua. Glumeam. In '99 intram si eu la scoala ca orice oaie a societatii , ca deh ,trebuia sa ma cultiv. Toate bune , toti trecem prin asta . Bai ce experienta , inveti sa scrii , sa citesti , tu nu stii bine romaneste dar iti baga si engleza inca din clasa 1 . Eu eram un baiat destul de sfios si la locul meu iar la invatatura eram "emininke". Constiinciune curata , domle !

        Ce m-a scos din sarite : Habar n-am ce legi erau  intre 1999-2003 , desi eram la una din cele mai bune scoli generale ale orasului  , aveam o invatatoare care ne batea ca pe vremea Inchizitiei. Cred ca in fiecare zi ajungea acasa cu dureri de maini iar noi cu dureri de cur,  fata, coaste , depinde unde te caftea. Nu conta motivul , ai luat un Insuficient , te-ai certat cu un coleg , nu ai facut liniste la ora , nu mai zic de copiat la lucrari si alte cele. Era unu' in clasa care nu vorbea , cu noi toti vorbea , dar cu invatatoarea nu. Si 3 ani de zile nu au comunicat decat scris. Prin lucrari gen. Asa trecea clasa. Era si cam bata. In clasa a 3 a s-a pus invatatoarea si a batut la el ca la fasole aproape o ora intreaga pana l-a facut sa vorbeasca. In zilele noastre se punea problema de psiholog , e bolnav baiatu' . Nu tata , i-a  dat cafteala de gafaiau amandoi. Cu palme , pumni , aratator , rigla de 40 cm. A dat roade. Pe mine ma enerva, mi se parea prea à la omul cavernelor. Eu unul , in 4 ani de zile m-am ales cu o ureche rupta si am fost ridicat de pe podea de perciuni de cateva ori. Fie la ea acolo , eram mic , nu caut razbunare . Mi-ar place sa ne vedem acum cand am 190 cm si 100 kg , sa-i reamintesc ce bataie ne luam.
                                         N-am cum sa uit ziua in care s-a cacat unu' pe el. Putzea in clasa teribil a veceu nespalat Invatatoarea ne-a somat sa recunoastem care a facut, cum nimeni n-a zis nimic , ne-a dus pe toti la baie si ne-a controlat la cur. Jos textila gen. Paradox , se cacase pe el tocmai ala care nu vorbea. Ca treaba sa fie treaba, el a stat la urma , adica intai ne-a vazut invatatoarea noua tuturor curu' .  Animal ignorant !

       Ce a fost fainosag. Pai partea buna in 1-4 e ca ai o singura invatatoare pentru toate materiile. De mic eram strengar . Daca voia sa ma asculte la 2 chestii intr-o zi o bagam p-aia " Dna invatatoare am invatat foarte mult pentru prima ascultare , nu am mai avut cand sa invat si pentru stiinte". Rezultatul era satisfacator in 95 % din cazuri , daca nu erai unul din musteriii care luau bataie regulat.
                                     Cand venea vorba de vaccinuri , noi baietii il  faceam primii vrand nevrand pentru ca apoi sa fugarim fetele prin toata clasa , sa le imobilizam , sa faca tzepu'. Se lasa cu multe lacrimi. Nici daca le alergai cu cutitul sau cu un soarece in mana nu ar fi avut asemenea reactii apocaliptice.

        Colegii de atunci in ziua de azi. Mare parte din ei sunt studenti . Care nu e student a preluat o afacere din familie . Care nu are afacere sta si o arde inca pe banii amarilor de parinti. Exista si cativa de care nu mai stiu absolut nimic.
       
        Evenimente importante .Eclipsa. Ba mi-a placut eclipsa tare mult si nenorocirile alea de bancnote albastre de 2000 de lei, cu eclipsa. Foarte faine.
                                               11 septembrie 2001... stiti voi.

      Sa trecem la nivelul urmator. 5-8 (2003-2007). Eeeeeh.... alta treaba.  Clasa a 5 a , deja toata lumea se simtea un pic mai elevata , numai ca ai mei s-au mutat la tara , m-au luat si pe mine si am nimerit intr-o clasa cu vreo alte 17 persoane , din care vreo 5 erau creiere rasarite , alti vreo 5 erau mediocri , iar altii erau atat de bata incat au citit pe litere toti cei 4 ani de 5-8. Eu eram un mic geniu pe acolo !

       Ce m-a scos din sarite .  Intre 11-14 ani e cam perioada aia in care toata lumea face misto de fiecare . Eu purtam ochelari , pentru asta eram aragaz cu patru ochi. Da-va dreacu de analfabeti  , aveam si eu replicile mele . Dar ma atacam nah , ca oricare. E greu de crezut cum odata cu varsta devin atat de neimportante problemele putoilor astora de scoala  generala. Ce sa stim noi.
                                             La noi la scoala se juca fotbal mai in fiecare pauza. Eu nu eram bun de nimic , doar ca eram mare si cam fugea portaru' din poarta daca ma apucam  sa sutez. Da' nu prea nimeream poarta deci avea toate sansele portaru' sa-si incaseze o minge-n freza chiar daca o lua la fuga. De obicei ramaneam printre ultimii cand era vorba de alegerea echipelor. Ei las , mai bine asa ,  astia care erau buni la fotbal , acuma sunt  carausi pe la padure sau merg cu ziua la coasa.

     Ce a fost fainosag.  E bine sa fii zeu pana la urma .

     Colegii de atunci in ziua de azi. Unii din ei sunt studenti , altii sunt salahori sau merg la coasa , la prune , etc , dupa cum am mai zis . Fetele , unele sunt studente , altele s-au maritat si au si copii. Un coleg a murit ... Dumnezeu sa-l ierte.

      Evenimente importante : Habar n-am , cred ca pe aici pe undeva intraram noi in UE. De atunci tot romanul simte niste modificari....are de platit taxe mai multe si mai mari.

                                                                to be continued.......

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu