marți, 11 februarie 2014

Fiti responsabili



         Am aflat ca unii fabricanti fac tastaturi serioase. Aseara ma jucam si eu un meci de fifa ca tot omu' , cu un pahar de bere langa. Din entuziasmul jocului , ca-i rupeam curu' aluia , am reusit sa dau peste pahar . Si n-avea unde sa se verse decat peste tastatura. Trei sferturi de pahar. Bunatate de bere. Vreo 200 ml. Am pus doua pauze (aprox 1min ) , am scurs tastatura , am dat repede cu un servetel pe ea si mi-am vazut de joc. NICIO PROBLEMA . Luati-va tastaturi Serioux , sunt al dreacu de bune si sunt si waterproof se pare.  In dimineata asta am observat ca mai toate tastele erau batz , intepenite. Si-au  revenit dupa cateva apasari. Oricum eu asteptam sa explodeze sau ceva.

         Si daca tot sun buzoian , hai sa vedem ce ne mai aduce noua orasul asta in headlines. Accident la Maracineni. 2 boscheti veneau de la discoteca si s-au facut muci de un zid. Ce sa vezi , zidul castiga. " Un judet intreg ii jeleste" , " Ne pare rau ca bla bla  " . Ne pare rau ca ati fost prosti. Da , e pacat ca mor oameni , da e pacat cand se intampla adevarate accidente. Asta nu a fost accident , a fost sinucidere cu premeditare chiar . Accident e ala cand te duci sa scoti din priza incarcatorul de la telefon si iti sare in ochi tripla prea veche si proasta . Accident e ala cand mergi pe strada si iti iei un turture in cap. Accident e ala cand mergi pe trotuar si vine unu' si se urca pe tine. Astea sunt accidente.

         Sa va zic cum vad eu scenariul. Alcool in cap , masina nesigura , viteza foarte mare , asfalt umed sau inghetat , zapada pe alocuri , o singura banda pe sens stirbita si aia de nametii de pe margini , multe curbe. Mie mi se pare sinucidere curata. E echivalent cu a merge pe bloc si a sta in picioare pe margine , fara intentia neaparata de a te arunca , dar la mila ametelii sau vantului. Astea au fost in grija soferului. O sa spuneti ca pacat de pasager.  Stati fara grija , a participat si el. Eu unul nu urc la volan beat si niciodata nu m-as urca cu unul beat care sa conduca. Aaa...suntem la X km de casa , ne-am rupt in gura amandoi de prosti ce suntem ? Condu' tu ca sa nu-mi ia mie permisul daca ne opreste cap de creta, dar condu cu 30 la ora frate. Si stau cu geana pe tine sa trag de volan ca sa nu omori pe careva sau sa sari in vreo prapastie. Oricat de terminat ai fi tot trebuie sa ai simtul ala al sigurantei. Daca aveau si ei o viteza acolo cat de cat legala , poate ar mai fi avut vreo sansa. Asta e , macar s-au dus fericiti. Au murit pe loc , n-au suferit sub nicio forma. Mai intai e pacat de prostia lor , apoi de ei.

        Eu zic ca volanul asta e o responsabilitate foarte mare si nu toti s-au nascut pentru a fi soferi. Si de ce se intampla tot felul ? Pentru ca alcool , pentru ca bemveu cu tractiune spate din '95 si pentru ca teribilism. Din cauza astora platesc toti tinerii 500 lei pe juma de an de RCA. Huoo. Asta intr-o tara unde sansele de angajare ale tinerilor sunt aproape nule. Fiti cu capul pe umeri oameni buni , fiarele astea omoara. Nu e nicio parere mare de rau cand e unu' singur in masina si se face muci de un stalp  , e pacat cand mai sunt implicati si pasageri sau pietoni sau alti soferi sau etc.
        Sa mai radeti voi de taica-miu care merge cu 40-50 la ora. Cunoscatorii cunosc. Pai merge ba ca are o dacie si stie ca in femei si in franele de dacie nu prea tre' sa ai incredere. Si tot a avut si el evenimente. Ca suntem oameni toti , si gresim , dar macar sa avem grija ca urmarile greselilor sa nu distruga vieti intr-o forma sau alta.

         Da , toti gresim . Si eu am mers cu viteza , dar pe o sosea goala , lata , unde eram numai eu pe o raza de vreo 5 km , era uscat pe jos si aveam si o barca de masina. Si totusi a fost o greseala pentru ca imprevizibilul ne insoteste peste tot. Daca imi sarea un iepure in fata ? Ca mergeam pe un camp. Daca nimeream la roata un bolovan cat un mar ? La o viteza de 160-170 kmph sansele sa mai tii masina pe drum sunt indoielnice.
         Mi s-a intamplat odata sa merg cu  o masina cu niste stalpi la parbriz al dreacu' de grosi. Si s-a intamplat ca intr-o intersectie sa fac o curba la 90 grade , trecere , m-am uitat incolo , incoace . Nimic. S-a intamplat ca un pieton a stat tot timpul in dreptul stalpului , a coincis mersul lui cu virajul meu , aveam geamul lateral vag aburit , nu stiu cum , fizica pura . I-am zarit o mana abia cand mai aveam 1 metru pana la el. In finalizarea virajului , fix pe capota imi ajungea. M-am infipt in frana , nu aveam viteza , totul a fost bine. Eu m-am speriat , el s-a speriat. Tuturor se intampla nasoale .

          Se stie din scripte babiloniene nedescoperite inca , ca daca o treime din tara asta ar avea capul meu , Romanica ar fi un loc mai bun de trait. Si probabil ca treimea aia am ramane , ca restul ar avea de prasit . Nu ma credeti ? Va zic pe cuvant , mi-a zis prietenul meu imaginar care comunica cu babilonienii si cu persii intr-un spatiu atemporal in care nu mi s-a permis intrarea inca.

         Nu serios , cascati ochii bine cand va urcati la volan. Multi merita oricum sa fie impuscati in cap si nu e o problema daca crapa , dar altii sunt nevinovati si nu incurca cu nimic. Astia isi merita viata. Si mie imi mai vine cateodata sa strang de gat pe fitecine. M-am abtinut pana acum.

        Va las cu un clip care mie mi-a cam dat niste fiori ..... Mare atentie , soferi !

     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu