miercuri, 5 martie 2014

Cursul cultivarii - Part 2


          Eiii si acum vine liceul ( 2007-2011 ) . Liceu ,cimitir al tineretii mele . Sa ma cac pe Bacovia si pe toata rasa lui de emo-tocilari. A, si pe dezaxatul care a bagat un cacat violet in programa de liceu.
Aici lucrurile au fost faine , am fost oaia neagra a clasei. Nu ma haleau colegii nici c-o basculanta de lamaie pentru ca nu fumam si nu ieseam in spatele liceului la matrafoaxe. Am fost un solitarus maximus , ca si acum.
  
          Colegii au fost de cacat mare parte din ei , eu nu ii haleam iar ei nu ma haleau. Actiune si reactiune. Nici la balu' de absolvire nu am fost , si nu-mi pare rau deloc. Totusi simt nevoia sa amintesc vreo cativa colegi. Traiasca cele doua colege din spate pe care timp de 4 ani le-am jecmanit de servetele , guma de plescait , apa si senvisuri , platite cu compuneri la engleza. Sa traiti 1000 de ani , ce era liceul meu fara voi ? Traiasca colegul meu de banca , care acuma nici nu mai saluta si nu mai stie cine sunt , traiasca cea mai buna prietena si singura din clasa , cu care am impartit bune si  rele , care in prezent e cam la fel ca si colegul de banca.
       Profesorii... hmm.... am facut si chimia cu Ghizdeanu (female ), si romana cu Dogaru ( ugly female ) , si economia cu Stratone (male ). Astia erau un fel de zeama aia verde si malefica care ar fi sarit din Isoscel daca ar fi calcat-o trenu' , multiplicata si reincarnata. La chimie abia am trecut clasa . Eu si alti 20 de colegi.
       Traiasca si diriga , care ne punea sa invatam poezii kilometrice in latina . Trebuia asadar sa invatam , sa recitam potrivit ritmului latinesc , sa stim si traducerea , tot recitata si aia. Slava cerului ca nu mi-am framantat niciodata capul sa invat asa ceva. Nici macar declinarile alea nu le-am stiut in 4 ani de zile. Drept dovada nu scapam semestru fara 2. Latina mi s-a parut o tampenie . Tot incerc sa cred ca femeia incerca doar sa-si faca datoria ca la carte si ca nu credea ca asa ceva e normal intr-adevar.  Latina e o limba moarta si e nefolositoare si deranjanta ca un coi  in talpa.

        Ce m-a scos din sarite. Pfoaa... multe , am zis cateva mai sus.

        Ce a fost fainosag. Pai ba... de invatat nu prea am invatat niciodata. La mine invatatul a presupus citirea de maxim 2 ori a materiei sau ce aveam eu acolo. Asta s-a intamplat inainte de bac . La teze citeam o singura data.  De chiulit , ca orice elev de liceu care se respecta. Minim 100 goluri / an. Sa-i dea Dumnezeu sanatate dnei diriginte pana la urma , cu toata materia de rahat , nu stiu cum dar mereu am avut 10 la purtare in conditiile in care la 10 absente nemotivate pac 1 punct.
                                       Cel mai important , aveam timp  ! De obicei , dupa liceu , timpul cam intra in sac. Astia care sunteti inca la 15-16 ani ... profitati , ca toata viata o sa ragaiti de munca si alte cele.
                                       Liceul e frumos pana la urma , e perioada cand toata lumea se maturizeaza , toata lumea se indragosteste , toata lumea ( normala ) isi pierde virginitatea , toata lumea are majoratul , toata lumea are cosuri pe fata , toata lumea are parte de contradictii interioare .
                                         La absolvire m-a fugarit politia si mi-am luat 2 amenzi. Da' macar m-am dat cu bemveu' de ciumegi , ce pana mea , sa stiu si eu cum e sa fii coca.

       Colegii de atunci in ziua de azi. Cred ca toti sunt studenti , fara exceptie. Am vreo ceva colege care s-au maritat si cred ca urmeaza si progenitura.
                                   
        Evenimente importante :  Un cutremur de vreo cateva grade pe Richter. Pe bune. L-am simtit yo. Da' nu mai stiu cand .

       Ne-a mai ramas facultatea (2011-2014) . La facultate lucrurile stau inzecit mai bine decat in liceu. Nu te bate nimeni la cap , daca te duci la cursuri bine ,daca nu , nu. Daca inveti bine , daca nu , nu. Nu are nimeni nicio treaba cu tine. De obicei fiecare serie contine o conglomerare de toate natiile tarii , oameni veniti din toate punctele cardinale.  Nu prea conteaza daca ai constitutie de mamut sau de fotomodel. De obicei esti acceptat in grupuri in orice situatie. Nu prea exista diferentieri rasiale/etnice/sexuale/etc. In ceea ce priveste cursurile , ai libertatea de a alege la ce prof sa mergi si la ce prof sa nu mergi. In functie de cum esti sau nu acceptat in examen avand in vedere prezentele.


      Ce m-a scos din sarite : In ceea ce priveste colegii.... sunt prea multi si nu ai timp decat sa schimbi 2-3 vorbe cu fiecare. Ne cunoastem atat de putin incat nu are ce sa deranjeze. Ma rog , n-o sa o uit pe draga si scumpa mea colega care mi-a cerut 10 lei ca sa-mi dea cursurile la xeroxat. Hai sictir din nou.
                                             Exista o mare sansa sa gasesti profi fixisti care sa te treaca examenul taman inainte de licenta. Ce sa faci , orice padure isi are uscaturile.
                                             Locurile in camin sunt de cacat. Noroc ca macar nu costa mult.
                                             Cand e sesiune ai de invatat cam cat se strangea materie in 2 ani de liceu. Eu totusi am mers inainte cu succes fara sa ma abat de la ritualul meu cu maxim 2 citiri/materie.

    Ce a fost fainosag : Libertate !

    Colegii de atunci in ziua de azi : Tot aia ! Am ajuns cu nararea in ziua de azi .

    Evenimente importante : Habar n-am ... poate doar iadul alb din 2012 si iadul alb din 2014 . Doua ture de iadul alb. Or mai fi si altele dar mi-e lene sa-mi stresez encefalul.


       Am ajuns la capat cu aceasta epopee a cultivarii. A fost doar un exemplu.... dar cam asa trece viata oricarui individ prin mainile diversilor "invatati" cu mentalitati diferite si echidistante in directii opuse fata de verticala locului. Si  dupa o tocire de maneci si pingele intinsa pe 15-17 ani , ajungi sa fii recrutat de McDonalds ca sa impachetezi McPuisor pentru toti tiganii burtosi cu clase mai putine ca acceleratu'. Unde e dreptatea din lumea asta ?!?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu