luni, 2 iunie 2014

Unde-i Apocalipsa aia?



         Unde esti, copilarie, cu padurea ta cu tot? Unde dreacu' te-ai dus pentru ca se pare ca nimeni nu mai are asa ceva in ziua de azi. Nu padure, copilarie! Bine, nici padure, ca au facut-o astia hartie de copiator si grinzi pe toata.

        Unde ne indreptam? Astia de dinaintea noastra au fost cum au fost. Noi la randul nostru am fost cum am fost, ei dar astia care vin dupa noi sunt  o gasca trista si anosta care nu merita  sa ne respire aerul si nici sa ne ocupe spatiul in natura.

         Am prins foarte putin din epoca adevarata a copilariei, dar sunt fericit si pentru asta. Nu strica sa ma fi nascut cu 10 ani mai devreme, sa pot asculta in club "What is love" si nu niscaiva bombe nucleare sau la inima m-ai ras.

        Pai noi suntem aia care nu avem poze de cand am iesit din mama, sau chiar si dinainte. Noi avem o poza de la 2 ani, una de la 5 ani, iar apoi ceva mai dese pentru ca ne faceau pe la scoala. Era sarbatoare cand venea unchiul cel bogatan sa ne faca 1-2 poze cu polaroidul. Noi nu eram pupati in cur de parinti cand aveam o raceala. Ne saturau ai nostri cu sosete cu otet sau comprese cu tuica fierbinte pe piept. Ca sa vezi, in 2 zile trecea.

        Noi nu stiam ce e ala McDonalds, mancam la laptuci cu otet sau branza cu ceapa de ne sareau capacele. Noi suntem generatia care mergea la furat de mere,cirese, etc si apoi cand eram prinsi abia mai fugeam de burti. Nu ne pasa ca mancam fructe prafuite si nespalate. Noi am ragait toata copilaria de suc de la dozator, sau concentrat, sau Tang dintr-ala la plic si nu ne mai pasa ca are E-uri sau ca piersica de pe plic nici nu a trecut pe acolo.

        Noi ne jucam "Tari" sau "Pititea" sau "Leapsa pe animale", " Cocotatea", "Ratele si vanatorii", "Hotii si vardistii" sau "Adevar sau provocare" si "Flori,fete sau baieti". Noi suntem aia care ne spalam si ieseam pe strada pentru ca in maxim o ora sa fim ca porcii. Eram plini de praf, plini de julituri pe coate si genunchi, de la care avem semne si acum. Ne jucam cu toate cotarlele si mâtele de prin vecini apoi mancam ciocolata fara sa ne spalam pe maini. Noi faceam cheta pentru o sticla de suc din care beam 10 insi si nu ne mai gandeam ca ne imbolnavim de cine stie ce dreacu'.

         Noi faceam arcuri din sfoara si fier beton si sageti cu cuie in varf din stuf, prastii din baloane si tuburi de pastile sau gornete cu bolduri....si cu toate astea nimeni din generatia mea nu a ramas chior sau olog. Noi aruncam la revelion cu petarde cu diametrul de 5 cm,care bubuiau ca niste grenade, si ca sa vezi,avem inca degetele si ochii intr-o bucata. Trebuia sa-ti curga balele de prost ce esti ca sa-ti bubuie in mana sau in ochi.

        Noi roseam cand vedeam la TV un film "cu prostii", sau chiar intorceam capul de rusinea fata de ai nostri. Pentru toate cacaturile sangeroase sau neadecvate varstei nu era nevoie sa ne spuna nimeni "Nu incercati asta acasa!".

          Noi am fost generatia care nu aveam voie sa scoatem vreun cuvant cand doi oameni mari discutau. Cu noi de fata se injura din cand in cand si nu am mai devenit niste ciobani fara cei 7 ani. Pe noi ne trimiteau parintii sau vecinii sa cumparam vin de la alimentara sau tigari de la tutungerie. Mergeam kilometri intregi si nu ne spuneau ai nostri decat "Atentie la traversare". Noi inca ne mai temeam de cei mai mari ca noi, nu ca acum cand mergi pe strada om in toata firea si te injura toti puțoii de clasa a doua.

          Noua ne scapau pe jos biscuitii si bomboanele si le luam inapoi sa le mancam, pentru ca banii erau la mare cautare. Parintii nostri, desi aveau bani, nu ne faceau toate mofturile. Mici fiind, aveam doar o singura masinuta de jucarie prapadita, care mai trecuse pe la minim 3 copii inaintea noastra, pe care o legam cu ata si o trageam pe strada cand ieseam la plimbare. Cand ne-am mai marit, plangeam cate 2 luni pentru un papusoi "Action man".

          Noi am prins o schimbare de mileniu si secol, schimbarea monedei de vreo 3 ori, aderari la Nato si Ue, eclipsa de soare, 11 septembrie 2001, Garcea si Andreea Esca, inflorirea manelelor, constructii de autostrazi, inundatii si cutremure, iadul alb. Noi l-am ascultat pe Adrian Minune pentru ca era in voga si pentru ca era omenesc ce se auzea, fara muieri si dusmani, dar nu am uitat niciodata de N'sync, E-type, Backstreet boys, Metallica, Ace of Base, 2pac, Guns'n roses. Cand eram eu mic, Bitza canta muzica etno iar gheul ala de Traistariu urla ca i s-a furat banana.

         Noi am fost o generatie supusa tranzitiei. Am prins Tom& Jerry dar si Toonami. Stim care e legatura dintre un pix si o caseta audio. Noi suntem generatia care ungeam cu spirt capul de redare de la casetofon, dar ascultam si povestile lui Creanga de pe discuri de vinil. Suntem aia care am descoperit hub-urile si cd-urile. Suntem aia care am rupt in  2 manete la jocurile Nintendo si  tastaturi jucand Mortal Kombat dar in acelasi timp suntem cei care ne adunam seara la un foc de tabara si spuneam povesti de groaza in timp ce spargeam seminte. Uite ca nu a luat foc nicio casa si nicio padure de la focurile noastre.

         Noi suntem cei care am indraznit sa mai spunem "Vrei sa fii prietena mea?" fara sa gandim ca cei de acum " Daca nu ne-o tragem intr-o saptamana caut alta". Asta desi nu le-au mijit tuleii. Noi inca ne emotionam la fiecare sarut, noi inca iubeam platonic.

         Noi am crescut pe langa ai nostri si nu am fost centrul universului in casa. Noi mancam bataie en-gros de la orice rahat si nu mai indrazneam sa zicem ca o sa chemam un asistent social. Noi am venit din familii de fumatori, am avut libertatea si sa fumam si bem, dar am avut cap sa ne dam seama ce e mai bine pentru noi. Ne-am invartit prin cartiere rau famate, printre droguri si dealeri, prin anturaje dubioase, dar nu ne-am lasat corupti.

         Noi am avut libertate si liber arbitru, am fost lasati sa infruntam viata, sa se vada ce suntem de fapt. In alte privinte insa, noi nu am avut nici un sfert din ceea ce au altii in ziua de azi si totusi suntem mari cat muntii si mai presus de toate suntem oameni!

         Vina poate nu e a lor in totalitate.    E si a lumii in  care traim. O lume in care ajungi sa-ti iei progenitura zilnic de la scoala de teama sa nu dispara ca magaru' in ceata. Ok, protejeaza-l, dar educa-l in alte directii. Incearca sa-l salvezi de generatia stupida a carei mentalitate o sa-l duca inevitabil, intr-o singura directie. Macar incearca!
         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu